Przejdź do głównej zawartości

Wypada się przedstawić - wpis powitalny

Dzień dobry, cześć, hej!

Jestem Kinga, niedawno uzyskałam tytuł technika logistyka, a branża TSL i zagadnienia wokół niej stały się moją pasją. Nie od razu, bo wybór technikum był przypadkowy, na pewno nie tak przemyślany jakby był teraz. Od końca maja zaczęłam udzielać korepetycji online, przygotowując chętnych do egzaminu zawodowego. Jestem też laureatką i finalistką olimpiady z tej dziedziny, ale to mniej istotna informacja. 

Blog tworzę z myślą o osobach, które szukają w Internecie czegoś, co pomoże skutecznie przygotować się do egzaminu zawodowego w zakresie kwalifikacji właśnie dotyczących zawodu technika logistyka. Ale nie tylko! Pojawią się tu również od czasu do czasu wpisy z ciekawostkami, nowościami wokół tego tematu, które także mnie zafascynują. Chcę tłumaczyć, pokazywać krok po kroku, jak podchodzić do zadań, bo to sprawia mi olbrzymią satysfakcję. 

Jednocześnie nie deklaruję, że posty będą pojawiać się co jakiś określony czas, czyli regularnie. Będę wrzucać, jak będę czuła taką potrzebę oraz znajdę czas na przygotowanie dobrych merytorycznie i jakościowo postów. Dlatego mam nadzieję, że znajdzie się grupa osób, która zostanie ze mną na bieżąco. Domyślam się, że takich blogów już ileś jest, ale chciałabym, aby to ten przyciągnął uwagę, wyróżniając się wysokim poziomem jakości wpisów.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pojedynek z arkuszem... część 2 AU.32 06.22

Dzień dobry, cześć, witajcie! Kontynuujemy potyczki z arkuszem z egzaminu zawodowego pisemnego. Wreszcie skończę omawiać dla Was ten, który już rozpoczęliśmy jakiś czas temu. A jako, że już zaraz zaczyna się szkoła, to z tej okazji życzę Wam wszystkiego dobrego. Powodzenia na obu sesjach egzaminacyjnych oraz osiągnięcia swoich najbardziej wymarzonych wyników.  PYTANIE 21: Do głównych instrumentów konkurencji na rynku usług transportowych należy: A. popyt na usługi przewozowe. B. oferowany zakres usług przewozowych. C. elastyczność przedsiębiorstw konkurencyjnych. D. różnorodność ofert przedsiębiorstw produkcyjnych. Wyjaśnienie: Ponieważ mówimy tu już o rynku usług transportowych, dlatego odpadają nam przedsiębiorstwa produkcyjne z podpunktu D. Możemy konkurować z innymi naszymi usługami przewozowymi, które możemy dopasowywać pod wymagania naszych klientów, a więc właśnie dzięki naszym usługom mamy realny wpływ na konkurencję.  PYTANIE 22: Którą naczepę należy zastosować do t...

Wszystkie tajemnice europalet

Każdy ma swoje tajemnice, to bez wątpliwości. Ale ile może mieć parę kawałków drewna poprzybijanych do siebie gwoździami? I jak to możliwe, że stało się ono tak bardzo powszechne, używane dosłownie wszędzie? Czyli o tajemnicach europalet.  Zacznę może trochę od rysu historycznego, wybierając te najistotniejsze wydarzenia. Już w 1906 roku Pensylwańskie Koleje próbowały używać wózków elektrycznych do przewożenia ładunków z jednego miejsca na drugie, ale początki powstawania naszej europalety datuje się na dużo późniejszy okres. Przede wszystkim powojenny, w chwili gdy następował przyspieszony rozwój gospodarczy, a co się z tym wiąże pojawiła się konieczność standaryzacji w transporcie. To w 1945 r. opatentowano paletę, która została stworzona w taki sposób, aby wózek widłowy mógł wjechać pod nią widłami z czterech stron. 6 lat później (1951 r.) szwedzka firma BT Industries wyprodukowała te bardziej znane nam palety dla kolei szwedzkich. Jednakże, jak już wspominałam, z powodu przyspi...

Logistyczne święta?!

Kończy się listopad, u mnie był już pierwszy śnieg, który zdążył stopnieć, a za dosłownie momencik rozpoczyna się grudzień i wielkie odliczanie do Wigilii Bożego Narodzenia oraz Świąt Bożego Narodzenia. Wiadomo, to też czas swego rodzaju wytchnienia od pracy, szkoły czy uczelni. Więc dlaczego w ogóle mowa o logistyce i dlaczego powstaje taki post? Głównie dlatego, bo mam ochotę przy tej okazji zaznaczyć wagę logistyki, pracę osób z branży, którzy umożliwiają nam zakupy nawet podstawowych produktów, ale o tym mówiłam już szerzej  tutaj.    Jak się z pewnością domyślacie, to przygotowania do wytężonej pracy przy ładunkach są planowane odpowiednio wcześniej, nawet tygodniami. Jednakże nie wszystko jesteśmy w stanie przewidzieć, na przykład warunki pogodowe na drogach czy ograniczenia ruchu związane z wyjazdami do rodziny na święta. Moim ulubionym przykładem niespodziewanego wydarzenia zakłócającego ciągłość dostaw to utknięcie statku Ever Given na Kanale Sueskim czy wybuch p...